wentworth watervallen - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Natascha - WaarBenJij.nu wentworth watervallen - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Natascha - WaarBenJij.nu

wentworth watervallen

Blijf op de hoogte en volg Natascha

23 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Woensdag zijn we naar Napier gegereden waar we door de stad hebben gewandeld, beetje gewinkeld, lunchen en daarna hebben we het strand opgezocht. Mooi strandje met een hoop wind en irritante golven en veel zeewier en stenen in de zee, maar we hebben wel even gezwommen en in de zon gelegen. Daarna afgespoeld en naar de supermarkt gegaan en flink wat vlees ingeslagen wat we op een barbecue langs het strand gegooid hebben. Na zonsondergang gingen we weer rijden en 40 km verderop parkeerden we op een rest area langs de weg.
De volgende dag zijn we vroeg opgestaan, want we moesten deze dag aardig wat kilometers gaan maken. We kwamen langs Taupo, daarna Rotorua waar we nog even de stad ingingen en weer verder naar Tauranga vanwaar we naar de Coromandel gingen: Whangamata. Daar hebben we even op een heel mooi surfstrandje gezeten waar niet van die irritante golven en stenen waren, maar gewoon wit strand en een heerlijk zonnetje.
Dat is genieten! Daarna hebben we een wandeling naar de Wentworth Falls gemaakt, een flinke wandeling voor een waterval die wel mooi was maar niet spectaculair. Het was 2 uur return voor ons. Wel gingen we daar nog even onder de waterval zwemmen, terwijl we onze kleren probeerden droog te houden. Er was toch niemand op dat moment..
Echter nadat ik allemaal dingen van mezelf in het water gegooid had: topje, cowboyhoed, broek, schoen, camera en de rest wat ik vergeten ben, wilde ik natuurlijk ook een keertje wat afwisseling. Ik presteerde het om een belangrijk kledingstuk van Ferenc in het water te gooien die al binnen een halve seconde doorweekt was. Het ging echt niet expres!! Het liep dus wat minder lekker voor hem de terugweg;-)
Ik ga dit verhaal afsluiten, want tja, wij zitten alweer op de 26e en moeten zo een vliegtuig gaan halen. De rest gaat volgen als ik weer wifi kan vinden in Bangkok of in die buurt..

Natascha

Yeah.. Finally booked!! Al sinds Australië met mn lieve zussie heb ik de wens om nog eens naar NZ te gaan. Na 6 jaar gaat het gebeuren. Sterker nog.. niet alleen NZ maar ook een rondje Laos, Vietnam en Cambodja komt eraan!!

Actief sinds 16 Sept. 2013