zeehondenkolonie - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Natascha - WaarBenJij.nu zeehondenkolonie - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Natascha - WaarBenJij.nu

zeehondenkolonie

Blijf op de hoogte en volg Natascha

18 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Woensdag hebben we bij paua rocks pauaschelpen gezocht. We hebben er een heleboel verzameld. Ze zijn erg mooi als ze geslepen zijn.
Daarna hebben we langs de kustroute op de peninsula een wandelroute gevolgd. We besloten heen onderlangs te gaan en terug bovenlangs. Het was net vloed geweest, dus we moesten flink springen af en toe. Na een tijdje (niemand volgde natuurlijk die route omdat het alleen tijdens eb begaanbaar is) stuitten we ineens op een zeehond die midden in ons looppad lag. Ferenc probeerde hem weg te jagen, maar hij reageerde boos en maakte grommende geluiden. Uiteindelijk is Ferenc er dan toch maar langs gelopen waarna de zeehond het hazepad koos en ervandoor ging. Pfieuw. Maar dit was pas het begin bleek iets later... We zagen nog veel meer zeehonden. Blijkbaar liepen we dwars door een kolonie. Sommigen gingen er al vrij snel vandoor, anderen bleven agressief liggen. We passeerden ze heel dichtbij allemaal, want we konden geen andere route nemen. Flink spannend! Toen we ergens de bocht omkwamen kwam er ineens een zeehond in volle vaart op Ferenc af. Ik schrok me rot. Blijkbaar was de zeehond van ons geschrokken en de vluchtroute is de zee, waar Ferenc stond. Gelukkig kon hij wel op tijd wegspringen, maar het was wel even schrikken. Daarna vond ik de route toch ietsje minder leuk, aangezien we nog lang niet aan het eind waren. We probeerden ze met zo'n groot mogelijke afstand te passeren en zorgden dat ze ons aan hoorden komen zodat ze niet schrokken. Het was zeker een gave spannende route in elk geval. Uiteindelijk moesten we naar boven, na 2 uur lopen, en beklommen we de klif dwars door de distels. Wel een prachtig uitzicht, zeker omdat de zon uiteindelijk besloot onder te gaan. De terugweg over een normaal pad ging gelukkig wat vlotter dan de heenweg en er waren wat minder gevaren op het pad.
Donderdag hebben we op een camping gestaan: grasveld met een toilet met gat in de vloer. Het stonk er zo erg dat ik naast het toilet ging, bah. Daniel en Niek, 2 frieslanders, kwamen vlakbij ons staan en we nodigden ze uit aan de picknicktafel. Het was erg gezellig en we hebben samen gegeten, monopoly gespeeld, wijntje/ biertje erbij, volgende ochtend in de zee gezwommen. Op die camping hebben we ook flink de auto leeg gehaald, beetje spullen alvast gepakt in de backpack, kleding genaaid, erg productief dus.
Zaterdag zijn we weer verder gaan rijden via Blenheim naar Picton waar we die avond om 7 uur de veerboot zouden nemen terug naar het Noordeiland.

• 26 Januari 2014 - 07:13

Annet:

Jullie maken van alles mee, spannend zo'n gebeurtenis. Wel leuk om veilig vanuit me huiskamer het mee te lezen