Moeraki boulders en Hamner Springs - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Natascha - WaarBenJij.nu Moeraki boulders en Hamner Springs - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Natascha - WaarBenJij.nu

Moeraki boulders en Hamner Springs

Blijf op de hoogte en volg Natascha

14 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Die donderdag gingen we naar de Moeraki boulders. Dat zijn grote ronde stenen die gevormd zijn na verloop van tijd vanuit een zandkorreltje en uit de berg rollen. Die lagen aan de kustlijn en in het water. We zijn erop geklommen, hebben ze geprobeerd weg te duwen (onmogelijk) zijn overspoeld door een golf terwijl we boven op de steen stonden (arme Ferenc). Maar het was wel cool:-)
In de buurt was een camping waar we heerlijk konden douchen en opfrissen en vooral wasjes draaien en de auto weer konden fatsoeneren. We kregen een tip van de eigenaar waar we yellow eyed pinguins konden zien en daar gingen we dan ook naar toe rond 7 uur. De pinguins staan voor zonsopgang op om te gaan jagen op zee en komen voor zonsondergang weer terug om de kids te voeren. Die zaten ze ook hongerig op te wachten en het was gaaf om ze uit de zee te zien waggelen en de jonkies te voeren, in gezelschap van een heleboel meeuwen die ook wel een hapje lustten. 1 pinguin had zn kindertjes voorbij ons liggen, dus die passeerde ons op een meter. Het was erg grappig om ze te zien waggelen en huppen naar boven. Er was ook een hele zeehondenkolonie op diezelfde plek. Er wordt gewaarschuwd dat je 10 meter afstand moet houden en dat je niet tussen hun en de zee in moet komen, want dat is hun vluchtroute, en dat ze razendsnel zijn. Maar er lag daar ook weer een zeehond midden in het gras te relaxen.
We zijn nog even terug gereden naar de Moeraki Boulders om dit met zonsondergang te zien en zonder al die toeristen, zeker de moeite waard, en daarna terug naar de camping, nogmaals douchen en eten en slapen.
Vrijdag zijn we naar Oamaru gereden, erg leuk stadje. Allemaal victoriaanse stijl gebouwen. We hebben een tijdje in de stad gewandeld en zijn daarna richting Twizel gaan rijden. Zaterdag hebben we daar 2 lakes gezien, superblauw en onwijs mooi. Helaas is het zo extreem koud dat je er niet in kan zwemmen, maar zo kraakhelderblauw zie je ze niet vaak. Hadden we maar zulke meren in ons landje.
We gingen naar Mount Cook wat ook vanaf deze kant weerspiegelde in een van de blauwe meren. Bij elke bocht stopten we weer om een nog betere foto te maken dan de vorige. Bij het meer hebben we gekookt en bij het prachtige uitzicht gegeten. Helemaal geweldig!
Maandag zijn we naar Christchurch gereden en hebben daar de gevolgen gezien van de aardbeving van 2010 wat nog steeds zichtbaar is. Allemaal gebouwen ingestort, allemaal witte, lege stoeltjes neergezet voor de mensen die omgekomen zijn destijds. We zijn er niet lang gebleven.
De botanische tuin was daar wel de moeite waard en erg mooi.
Dinsdag werd een relaxdag! We gingen naar Hamner Springs met allemaal thermale baden. Vanaf openingstijd tot sluitingstijd hebben we in het water gelegen, heerlijke temperaturen en ontspannen en relax. Wat een fijne relaxte dag.